November 15, 2018

NYT Forced to Issue Correction on Haley Story

Photo from Flickr.

The New York Times was forced to issue a correction to a Thursday story accusing United States Ambassador to the United Nations Nikki Haley of spending $52,701 on curtains for her residence.

The story was initially titled, “Nikki Haley’s View of New York Is Priceless. Her Curtains? $52,701.” However, the sixth paragraph of the story stated, ““A spokesman for Ms. Haley said plans to buy the curtains were made in 2016, during the Obama administration. Ms. Haley had no say in the purchase, he said.”

CNN’s Jake Tapper confirmed that Haley didn’t have a say in the matter:

At the top of The New York Times article is currently an editor’s note that reads:

An earlier version of this article and headline created an unfair impression about who was responsible for the purchase in question. While Nikki R. Haley is the current ambassador to the United Nations, the decision on leasing the ambassador’s residence and purchasing the curtains was made during the Obama administration, according to current and former officials. The article should not have focused on Ms. Haley, nor should a picture of her have been used. The article and headline have now been edited to reflect those concerns, and the picture has been removed.

The headline now reads: “State Department Spent $52,701 on Curtains for Residence of U.N. Envoy.”

H/T: Washington Examiner